Lazarus tutorijal 09 – dve forme i dva unita

U ovoj epizodi govorim o tome kako otvoriti novu formu i kako prosledjivati vrednosti varijabli iz jedne forme u drugu.

About darthewok

Kompjuterski entuzijasta sa preko 30 godina iskustva.

Posted on 2016/01/19, in Pascal, Programski jezici and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 8 Comments.

  1. Zdravo darthewok.Odustao sam od instalacije ipak ce biti u portabilnoj verziji.Imam problem sa varijablama iz Unit2 u Unit1 mislim da mi je samo to ostalo.Dali mozes da dovrsis sat i da pogledas dali je to dobro uradjeno,pa ujedno da vidim kako si to primenio kada mi posaljes.Uzipovao sam sve sto je potrebno fontove,adrese sa koje sam skinuo slicice i adresu i autora ikonice tu je takodje i za fontove.Ono sto sam stavio crvenom bojom za vreme alarma u Caption to sam stavio da imas prestavu gde treba da bude podeseno vreme alarma.Imam dva pitanja,prvo kako se namesta ikonica kada zavrsi kompajliranje mislim na ono zavrsno npr(Sat.exe sa podesenom ikonicom),drugo pitanje dali je moguce smanjiti velicinu zavrsene aplikacije mislim sata?Link sata na kome sam radio za Linux:( http://www.fileconvoy.com/dfl.php?id=gc7dd6d5e78dd7d59999776966bcfcdd2843ee248e ) Hvala najlepse!!!

    Like

    • Pogledacu tvoj program, kada budem stigao. Pogledaj jos jednom ovaj tutorijal i vezbaj samo sa dve forme i dva unita, kao u tutorijalu, da ne bi komplikovao sa tvojim satom. Pa kad uvezbas, onda predji na varijable u tvom programu.
      Ikonu definises pre kompajliranja, klikni na Project -> Project Options i tu imas opcije za naziv projekta i da izaberes ikonu.
      Pogledaj prvi tutorijal za Lazarus, tu sam, izmedju ostalog govorio i o smanjivanju velicine izlaznog fajla.
      https://kompjuteri2011.wordpress.com/2015/12/08/lazarus-tutorijal-01-uvod-u-lazarus/

      Pozzz

      Like

      • Hvala najlepse darthewok!!!Pokusacu da uvezbam,mada mi tesko ide sa varijablama. Gledao sam kada si objasnjavao o varijablama i windu
        sto je pisao,nisam to bas najbolje shvatio, .Jos jednom,hvala na odgovorima i na strpljenju,hvala najlepse!!!Pozzz

        Like

  2. Hvala najlepse darthewok!!!Ako hoces napisi kao v1.1 nastavak od tvoje verzije i naravno u tvoje ime,TI si to ZASLUZIO!!!A ja sam samo,vezbao i ucio.Iskreno da ti kazem najvise sam primenio tu velicinu sata zbog mog oca,njemu ta velicina brojaka najvise odgovara zbog vida.Pa mozda i nekom od stariji ljudi bude odgovarala velicina.Meni onaj sat sto si pravio odgovara i sluzi ODLICNO.Jos jednom hvala najlepse!!!Pozzz

    Like

    • Evo, ponovo sam postavio na Fileconvoy. Sada ima i skriptu za instalaciju fontova u Linuxu. U slucaju da skripta ne radi na nekoj Linux distribuciji, napisao sam, u fajlu ProcitajMe.txt kako se instalira font lokalno (za pojedinacni korisnicki nalog) i sistemski (da bude dostupno svim korisnickim nalozima). Sada nemam vremena da ga postavljam na dropbox i da pisem tekst o tome, nadam se kasnije popodne u toku dana da cu imati vremena.

      http://www.fileconvoy.com/dfl.php?id=g9e3992fcd4ebd39d9997777697afa0f9f6ed7798b

      Sat Alarm Linux 32Bit.tar.bz2 (2.718 MB)
      Sat-Alarm Source.tar.bz2 (1.576 MB)

      Pozzzz

      Like

      • Hvala najlepse darthewok!!!Super,ubacio si mu skriptu za fontove,odlicno si to uradio.Ako mozes da stavis Ideja, grafika i programiranje sata: SkYNeT ili ako bas mora stavi moj nadimak Dile da ne bude ime Darko.Sta drugo reci nego HVALA NAJLEPSE.Pozzz

        Like

      • Ok, vazi, kada napisem tekst o tom satu i kada ga stavim za stalni download u buducoj download sekciji, napisacu to. Nije moranje da stavim tebe, ali sam te potpisao, jer je to tvoja ideja za sat i grafiku. Ja sam samo zavrsio alarm i jos neke sitnice doradio. Inace, uradio si odlican posao oko grafike. :) Za neku buducu verziju imam ideju da ubacim teme, pa da korisnik moze da izabere izgled sata. :)

        Pozzz

        Like

  3. Odlicna ideja za teme,jedva cekam da vidim kako ces to da primenis.Hvala najlepse darthewok!!!Pozzz

    Like

Leave a Reply

