Ubuntu 12.04 LTS – kako sam podesio i koje sam programe dodatno instalirao

U ovom clanku cu Vam pisati kako sam podesio moju instalaciju Ubuntu i koje sam programe dodatno instalirao.

Za pocetak da Vam napomenem, da ako se posle par minuta pojavi crn ekran prilikom podizanja sistema sa instalacionog diska i kompjuter ostane tako zamrznut sa crnim ekranom, treba da ukljucite opciju nomodset. Dakle, ako se pojavi crn ekran i kompjuter ostane zamrznut vise minuta, restartujte kompjuter (pritisnite reset taster na kucistu). Kada se pojavi ljubicasti ekran i Ubuntu logo u donjem delu ekrana, pritisnite space ili esc na tastaturi da se pojavi meni i u options (F6) aktivirajte opciju nomodset. Zatim podignite sistem sa instalacionog diska. Tada mozete isprobati Ubuntu ili ga instalirati na hard disk.

Pozeljno je da imate aktivnu internet konekciju prilikom instalacije da bi se azurirane verzije softvera preuzele sa interneta. Da bi ste to postigli, aktivirajte opciju Download updates while installing. Takodje, aktivirajte i opciju Tick this box to install the software for this functionality. Kada je ta opcija aktivirana, instaliraju se jos neke dodatne stvari, kao na primer podrska za MP3.

Instalacija je prosla brzo i bez problema.

Posle instalacije sam poceo da podesavam sistem.

Prvo sam dodao opciju noatime u fstab.
U terminalu ukucati: sudo gedit /etc/fstab
Liniju: UUID=96f8ef88-34bb-4b68-86e3-cbb2f8391257 / ext4 errors=remount-ro 0 1
sam izmenio da izgleda ovako: UUID=96f8ef88-34bb-4b68-86e3-cbb2f8391257 / ext4 noatime,errors=remount-ro 0 1
sacuvao sam izmenu i zatvorio text editor.
Da bi se aktivirale izmene u fstab potrebno je restartovati kompjuter, ali to ne morate odmah uraditi, moze i kasnije.

Podesavanje firewall-a
Preuzimanje grafickog okruzenja za podesavanje firewall-a: sudo apt-get install gufw
Aktiviranje firewall-a: sudo ufw enable
Pokrenuo sam firewall konfigurator iz terminala komandom: sudo gufw. Podesio sam firewall da odbija sve dolazne upite.
Blokirao sam Ping odgovore na Ping upite na sledeci nacin:
U terminalu sam ukucao: sudo gedit /etc/ufw/sysctl.conf i promenio sam vrednost 0 u 1 u sledecoj liniji:
net/ipv4/icmp_echo_ignore_all=0
Posle izmene linija izgleda ovako:
net/ipv4/icmp_echo_ignore_all=1
Zatim sam restartovao firewall da bi se aktivirale izmene
sudo ufw disable
sudo ufw enable

Instaliranje dodatnih programa iz terminala. Na adresi: http://www.my-guides.net/en/guides/linux/330-ubuntu-1204-precise-pangolin-post-installation-guide sam video spisak paketa koje je korisno instalirati posle instalacije Ubuntu 12.04. Nisam sve instalirao sto je navedeno na toj adresi.

Restricted Extras:
sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras

Ubuntu Tweak:
sudo add-apt-repository ppa:tualatrix/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install ubuntu-tweak

Gnome Tweak Tool:
sudo apt-get install gnome-tweak-tool

Multimedia:
sudo apt-get install libdvdread4
sudo /usr/share/doc/libdvdread4/install-css.sh
sudo apt-get install mplayer smplayer
sudo apt-get install vlc
sudo apt-get install k9copy
sudo apt-get install dvdrip
sudo apt-get install devede

Java:
sudo apt-get install openjdk-7-jre icedtea-plugin

Google Earth:
sudo apt-get install googleearth-package
make-googleearth-package --force
sudo dpkg -i googleearth*.deb

Google Chromium:
sudo apt-get install chromium-browser

XChat:
sudo apt-get install xchat

Pidgin:
sudo apt-get install pidgin

Skype:
sudo apt-add-repository "deb http://archive.canonical.com/ $(lsb_release -sc) partner"
sudo apt-get update
sudo apt-get install skype

Podrska za NTFS:
sudo apt-get install ntfs-config

Flash player:
sudo apt-get install flashplugin-installer

Iskljucivanje “globalnog” menija:
sudo apt-get remove appmenu-gtk3 appmenu-gtk appmenu-qt
Ako zelite da ga ukljucite: sudo apt-get install appmenu-gtk3 appmenu-gtk appmenu-qt

Midnight Commander:
sudo apt-get install mc

Sledece programe sam instalirao iz grafickog instalera (Ubuntu Software Center):
Gimp + dodaci
Gimp-resynthesizer
Gimp-ufraw
Inkscape
Gparted
Audacious
Audacity
K3b + dodaci
Dropbox
Keepassx
Stellarium
Avidemux
Kompozer
Streamtuner2
Httrack
Remote Desktop Viewer
Acetoneiso
Transmageddon
Cheese
SoundConverter
Mypaint
WinFF
Dia
Liferea Feed Reader
Jhead
Dosbox
Hedgewars
Freecol
Foobillard
Gnome-commander
Partimage
Ghex
Python3
Gnome Subtitles
kdenlive
RecordMyDesktop
KeyMon
Zsnes
E-uae

Naredna tri programa sam preuzeo sa zvanicnih sajtova i instalirao:
TrueCrypt preuzet sa adrese: http://www.truecrypt.org
VirtualBox i VirtualBox Extension Pack preuzeti sa adrese: https://www.virtualbox.org
OOoTranslit 0.4.1 preuzet sa adrese: http://oootranslit.info/

About darthewok

Kompjuterski entuzijasta sa preko 30 godina iskustva.

Posted on 2012/05/18, in Ubuntu 12.04 LTS and tagged , , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. bakasenovic

    Radi li opera na dvanaestici ?

    Like

Leave a Reply

